Situatieschets
De 46-jarige directeur van een meubelmakerij gespecialiseerd in keukens meldt zich bij BOOST.
Hij heeft 12 medewerkers en het loopt niet helemaal lekker met zijn personeel. Het personeelsverloop is hoog. En in de werkplaats en op kantoor merkt hij regelmatig algemene ontevredenheid op.
Maar als hij er dan ‘op de man af’ naar vraagt? Krekels en tjirp geluiden: iedereen houdt zijn mond dicht. Hij weet dat er iets moet veranderen in zijn zaak, want het gaat ten koste van de productiviteit en de sfeer.
Maar waar te beginnen en hoe?
Inzet BOOST
Na een uitgebreide intake in de meubelzaak van de 46-jarige directeur, gaan de adviseurs van BOOST aan de slag: ze spreken iedere medewerker én de directeur 2 keer.
In het eerste gesprek inventariseren ze de individuele ambities, kwaliteiten, valkuilen maar ook de verbeterpunten die zij zien voor het bedrijf. Daarnaast gebruiken ze een methode waarmee inzicht gekregen wordt in de persoonlijkheidstypes van de werknemers en de directeur.
In het tweede gesprek komen ze hier met elkaar uitgebreid op terug.
Resultaat
Dankzij deze methode begrijpt de directeur beter hoe zijn werknemers communiceren, samenwerken en conflicten oplossen.
Door de sterke en zwakke punten van individuen te begrijpen, kan de ondernemer gerichter werken aan het creëren van een werkomgeving die de talenten van zijn medewerkers optimaal benut en het personeelsverloop vermindert.
Herkenbaar?